Загальноучилищна методична тема
на 2022-2024 н.р.
"Формування професійних компетентностей здобувачів освіти шляхом впровадження новітніх технологій"
Загальноучилищна методична тема
на 2018-2021 н.р.
"Підвищення професійної майстерності педагога, як умова успішного формування професійних компетентностей випускника"
на 2015-2017 н.р.
"Реалізація принципів педагогіки толерантності, як необхідна умова формування гуманістичних цінностей підростаючого покоління"
Тема роботи ПТО Запорізької області
"Запровадження у навчально-виробничий процес педагогіки толерантності, як запоруки побудови демократичного, стабільного, заможного громадянського суспільства"
МЕТА:
- Створення сприятливого соціально - освітнього середовища для реалізації педагогічних нововведень;
- Формування у педагогів установок на толерантну взаємодію та на необхідність створення толерантного середовища у навчальному закладі;
- Формування у педагогів та учнів сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості;
- Формування у педагогів та учнів терпимого ставлення до чиїхось думок, переконань, вірувань і т. ін.;
- Формування у педагогів та учнів витримки, самовладання;
- Творчий розвиток особистості учня
- Формування індивідуальної системи педагогічної діяльності педагога;
- Формування цілісного педагогічного колективу:
- Консолідація педагогічного колективу як колективу однодумців;
- Виявлення, узагальнення, поширення педагогічного досвіду, обмін цінними методичними знахідками;
- Стимулювання групової творчості й ініціативи членів педагогічного колективу;
- Творче осмислення соціального замовлення, нових нормативних актів і документів, доведення їхнього змісту до свідомості кожного педагога;
- Впровадження і використання досягнень психолого-педагогічної науки, інших наукових дисциплін;
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ:
- демократизація та гуманізація навчального процесу;
- цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей професійно-технічного закладу та напрямків його діяльності;
- організація роботи з педагогічними кадрами на основі потреб та реального рівня професійної компетентності;
- системність та систематичність;
- науковість;
- оперативність та мобільність;
- прогностичність та випереджувальний характер;
- оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
- пріоритет знань та моральних цінностей.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ:
- організаційно-методичне забезпечення програм розвитку навчального закладу;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозвязку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, суттєвості професійно-технічної освіти;
- розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем педагогіки, психології, інформування про досягнення науки передового педагогічного та виробничого досвідів;
- організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості, експерементально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій;
- створення комплесно-методичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
- забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
- підготовка до атестації педагогічних працівників.
ФУНКЦІЇ:
- Контрольно-інформаційна;
- Корегуюча;
- Відновлювальна;
- Пропагандистська.
ЗМІСТ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
- Засідання педагогічної ради училища
- Інструктивно-методичні наради при директорі училища, при заступниках директора, старшому майстрові
- Робота предметно-циклових комісій
- Робота школи голів предметно-циклових комісій
- Робота методичного кабінету училища
- Відкриті уроки, позакласні заходи, семінари
- Робота школи молодого майстра
- Робота постійно діючого психолого-педагогічного семінару-практикуму
- (у рамках школи перспективного педагогічного досвіду)
- Робота над реалізацією єдиної методичної (проблемної) теми
- Педагогічні читання
- Участь у роботі методичних секцій за планом НМЦ ПТО у Запорізькій області
- Індивідуальна методична робота керівників училища із викладачами, майстрами виробничого навчання (робота наставників, надання методично-педагогічної допомоги інженерно-педагогічним працівникам)